Loading...
Shop Online
OntdekNews

YOUR STYLE. YOUR RULES.

Sustainability Month

No description set

FABIENNE CHAPOT

Hoewel onze reis naar duurzame verbetering nooit eindigt, nemen we verantwoordelijkheid door middel van educatie, bewustwording en tastbare richtlijnen. We zoeken voortdurend naar manieren om te verbeteren en beter te doen, dagelijks. Het stellen van jaarlijkse toezeggingen stelt ons in staat om onszelf verantwoordelijk te houden en hopelijk ook anderen aan te moedigen hetzelfde te doen. Hoewel dit soms kwetsbaar kan voelen (en we delen graag veel), zijn we ervan overtuigd dat dit de beste weg voorwaarts is. Verandering gebeurt niet van de ene op de andere dag, en sommige dingen lijken misschien eenvoudig terwijl ze eigenlijk heel complex zijn.

We hopen ook dat het openlijk delen van onze reis anderen in de industrie inspireert om van ons te leren - of misschien zelfs samen te werken om oplossingen te creëren. We weten dat we verre van perfect zijn, maar we geloven dat fouten maken - en ervan leren - allemaal deel uitmaken van ons pad naar verbetering.

B Corp gecertificeerd

Wij zijn B Corp en dat betekent veel voor ons.  Bij ons gaat het niet alleen om het creëren van stijlvolle en kleurrijke mode; we doen alles ook op een zo verantwoord mogelijke manier. Daarom zijn we trots om een B Corp gecertificeerd bedrijf te zijn.

Deze certificering toont onze inzet om te voldoen aan de hoogste normen voor sociale en milieuprestaties, transparantie en verantwoording. Het zijn niet alleen de producten die we verkopen, maar ook hoe we opereren. Als B Corp streven we ernaar een positieve impact op de wereld te hebben, van duurzame materialen tot het ondersteunen van eerlijke arbeidspraktijken. Het gaat niet alleen om wat we verkopen, maar ook om hoe we opereren. Als je meer wilt weten over onze B Corp certificering, klik dan op de knop hieronder.

GARCIA

Wij zijn Garcia. Wij zijn een modemerk dat gezinnen aankleedt. Net als elke familie zijn we niet perfect. Maar net als alle families proberen we het elke dag beter te doen, vooral als het gaat om duurzaamheid.

Bij Garcia doen we ons best om zoveel mogelijk jeans te maken met meer dan 20% gerecycled katoen, wat bijdraagt aan een circulaire economie.

Volgens de Denim Deal zou de potentiële impact van de productie van één miljard jeans met ten minste 20% post-consumer katoen resulteren in het gebruik van 217.360 ton post-consumer katoenen textielafval.

KING LOUIE

King Louie zet zich iedere dag in voor een duurzamere mode industrie. Dit zie je terug in steeds meer aspecten binnen ons bedrijf. Van duurzame verpakkingen en transport tot het ontwerpen van tijdloze items die lang meegaan. Maar denk ook aan eerlijke arbeidsomstandigheden, het gebruik van duurzame materialen (65%) en het lanceren van groene events. Mede hierdoor staan we nu op een punt dat we met trots kunnen zeggen dat duurzaamheid in het hart van ons merk zit.

MART VISSER

Mart Visser & Sustainability Binnen de collectie van Mart Visser wordt er veel verantwoordelijkheid genomen om de impact op het milieu te minimaliseren. Duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid vormen daarom een steeds belangrijker onderdeel van het DNA van Mart Visser. Deze sociale verantwoordelijkheid wordt gewaarborgd door uitsluitend samen te werken met fabrikanten die gecertificeerd zijn of bezig zijn met het verkrijgen van certificeringen. Bij de ontwikkeling en productie van Mart Visser producten wordt steeds meer gebruik gemaakt van duurzame materialen. Mart Visser en zijn team streven er dagelijks naar om verdere stappen te zetten en verbeteringen door te voeren.

 Kwaliteit

Voor de productie van Mart Visser kleding wordt gebruik gemaakt van hoogwaardige materialen. Dit zorgt ervoor dat een product van Mart Visser meerdere seizoenen meegaat. Door na aankoop zorgvuldig voor een kledingstuk te zorgen, blijft het jarenlang in perfecte conditie.

 Materialen & Grondstoffen

Om de milieu-impact van de Mart Visser collectie te verminderen, wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van duurzamere materialen. Om bewuste keuzes te faciliteren, zijn de duurzame items voorzien van een duurzaamheidslabel. Deze items zijn ook te vinden in de brand store in Batavia Stad en zijn voorzien van fysieke labels om hun duurzaamheid te benadrukken.

PUMA

PUMA's duurzaamheidsstrategie, "FOREVER.BETTER.", richt zich op het verminderen van de ecologische voetafdruk en het verbeteren van sociale standaarden in de toeleveringsketen. Het bedrijf zet in op vermindering van broeikasgasuitstoot, het gebruik van hernieuwbare energie en het recyclen van materialen zoals polyester en biologisch katoen. PUMA werkt samen met leveranciers en partners om duurzame productieprocessen te waarborgen en heeft plastic tassen uit winkels geëlimineerd. Met projecten zoals het RE toont PUMA zijn inzet voor innovatie en milieuvriendelijke producten.

Tommy Hilfiger

Bij Tommy Hilfiger hebben we de missie om een toekomst voor de mode te creëren waarin we niets verspillen. Daarom hebben we ons ertoe verbonden dat tegen 2025 100% van het katoen dat we gebruiken duurzamer zal zijn in vergelijking met conventionele alternatieven. Op dit moment komt 97% van het katoen dat we bij Tommy Hilfiger gebruiken uit een mix van biologisch katoen, regeneratief katoen en andere gerecyclede en duurzame productiemethoden.

TRIUMPH

We werken samen met de toonaangevende certificeringsstandaarden GOTS (Global Organic Textile Standards) en GRS (Global Recycled Standards) om onze overstap naar materialen met minder impact op het milieu te versterken.

In juli 2022 hebben we de volledige GOTS- en GRS-certificering voor onze Europese regio afgerond. Alle betrokken leveranciers en fabrieken zullen jaarlijks worden gecontroleerd.

Can't wait to get your hands on the best deals?

Ontdek

Onze merkenAanbiedingenEten & drinkenShop Online

Ontvang een uitnodiging voor onze speciale Fashion Club Events. Altijd als eerste op de hoogte van nieuwe winkels en exclusieve kortingen bij onze partners.

Word Member
Bataviaplein 60, 8242 PN Lelystad+31 (0) 320 - 292 900
Algemene VoorwaardenPrivacybeleidCookiebeleid

© Batavia Stad, 2024, All Rights Reserved